Önleyici Sigortacılık, sigorta şirketlerinin riskleri belirleyip yönetmek için veri analizi ve tahmin yapma sürecini kapsayan genel bir kavram. Corpus Sigorta’nın Türkiye’de öncülüğünü yaptığı yurt dışında ise son derece köklü bir uygulama olan Önleyici Sigortacılık, sigortalıların risklerini doğru değerlendirmelerini amaçlayan bir hizmet. Sigortalılara poliçe yapım aşamasında, poliçe süresince ve poliçe sonrasında risk mühendisleriyle verilen destekleri içeren Önleyici Sigortacılık kapsamında yapılan hazırlıklarda, Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi kullanımı önemli avantajlar sağlayabilir.
İşin sürekliliğini sağlamayı amaçlayan Önleyici Sigortacılık kapsamında Yapay Zeka (AI) ve Makine Öğrenimi (ML) kullanımının avantajlarına bir bakalım.
Kurulum Aşamasında Modelleme: Bir fabrika ya da iş yeri kurulmadan önce sürecin dizaynı konusunda danışılan sigorta şirketi Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi yardımıyla ihtiyaca karşılık gelen bir modelleme önerebilir. Bu modelleme olası riskleri de bertaraf edecek şekilde olacağından hem müşteriye hem de sigorta şirketine Önleyici Sigortacılık açısından zaman kazandırır.
Risk Değerlendirmesi ve Fiyatlama: Sigorta şirketleri, doğru risk değerlendirmeleri yapmaları konusunda Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi ile destek sağlar. Büyük veri kümelerini analiz eden Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi geçmiş hasar verilerini, müşteri profillerini ve ilgili faktörleri inceleyerek riskleri belirleyebilir. Doğru fiyatlandırma ve prim belirleme süreçlerinde önemli bir destek verir.
Hileli Faaliyetlerin Tespiti: Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi, hileli faaliyetleri tespit etmek için kullanılabilir. Algoritmalarla poliçe başvurularını inceleyebilir ve anormal desenler veya tutarsızlıklar varsa yakalayabilir. Sigorta şirketleri böylece sahtekarlık vakalarını daha etkin bir şekilde ele alabilir.
Tahmin ve Öngörü: Makine Öğrenimi sayesinde gelecekte yaşanabilecek hasar ve talep eğilimlerini tahmin etmek amacıyla kullanılabilir. Hava koşulları, trafik verileri, demografik bilgiler gibi faktörleri analiz ederek belirli bir bölgede olası doğal afetlerin etkilerini öngörebilir. Sigorta şirketleri bu bilgiler sayesinde süreci etkin bir şekilde yönetebilir.
Müşteri Deneyimi ve Kişiselleştirme: Sigorta şirketleri, Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi sayesinde müşteri davranışlarını analiz edip kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi sunabilir. Örneğin, kişisel sigorta ihtiyaçlarına göre önerilerde bulunabilir veya müşteriye özel indirimler ve teklifler sunabilir.
Corpus’ta sistem nasıl işliyor?
Corpus Sigorta sunduğu risk mühendisliği hizmetiyle, sigorta hizmeti alan veya almayan her işletmeyi olası risklere karşı değerlendirip işletme yetkilisine konuya dair detaylı analizler ve raporlar sunuyor. Bu sayede işletmeler yangın, sel, fırtına, deprem gibi tüm risklere karşı gereken önlemleri alabiliyor.
Önleyici Sigortacılık kapsamında üstlendiği bu önemli misyon çerçevesinde çalışan Corpus Sigorta, özellikle endüstriyel ve ticari riskler konusunda, hasar önleyici çözümler oluşturuyor. Müşteriler için iş sürekliliğinin ve hasarın önlenmesinin hasar tazmininden önce geldiğinin kabulüyle çalışmalarını sürdüren Corpus Sigorta, teklif çalışması sonucunda resmi olarak müşterisi olsun ya da olmasın, ziyaret bitiminde elde edilen teknik değerlendirme sonuçlarını ilgili kişilere bildiriyor.
Tüm bu sistemde elbette Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi gibi teknolojik ve dijital imkanlar da kullanılıyor. Bu teknolojiler kullanılırken özellikle veri gizliliği ve güvenliği konularında da önlem alan Corpus Sigorta, hassas müşteri bilgilerinin korunması ve algoritmaların ön yargılı olmaması gibi konularda özenle yol alıyor.